Maak het verschil met gemotiveerde en vriendelijke medewerkers!
Het gevoel dat uw medewerkers bij uw klant achterlaten dat is bepalend of deze klant vaker van uw organisatie gebruik gaat maken.
Uw produkt of dienst wordt niet enkel gewaardeerd op de eigenschappen hiervan, we gaan ervan uit dat dit in orde is.
Iedereen wil vriendelijk, correct en het liefst vrolijk behandeld worden, zonder uitzondering.
Daar wordt het verschil gemaakt!
Maas en Zaan laat u graag zien hoe u dit bereikt.
Wij zijn er voor alle bedrijven die kritisch naar hun organisatie durven te kijken.
We inventariseren, adviseren en coachen als het gaat om o.a.:
- klantvriendelijkheid
- bedrijfscultuur
- groeimogelijkheden
- arbeidsconflicten
- personeel
De bovenste laag van de organisatie is bepalend voor de bedrijfscultuur. Dit wordt tot in de onderste laag vertaald in het functioneren. Inspireren en motiveren moet dus van bovenaf komen, daar begint het!
Een goede bedrijfscultuur in alle lagen van uw bedrijf is daarom cruciaal. Dit is namelijk bepalend voor de uitstraling van uw bedrijf. Zodra de juiste ‘vibe’ in een bedrijf heerst, kan worden geschoold in o.a.klantvriendelijkheid.
Enkele mooie voorbeelden uit de praktijk.
-’Ik wil graag mijn zoon komen aangeven’ zegt een glimmende, trotse vader.
-’Legitimatie graag.’ zegt de hooghartige baliemedewerkster terug.
Een welgemeende felicitatie is het minste wat deze nieuwe vader mag verwachten van de ambtenaar van zijn gemeente.
-’Wij hebben geen kraanwater’ vertelt de ober met een stalen gezicht als een juffrouw haar medicatie met water wilt innemen.
(Waarschijnlijk worden de soepen met bronwater bereid?!)
-’Waar zit u op het terras?’ vraagt de ober spastisch als een mevrouw de weg naar het toilet vraagt.
(Waarschijnlijk bang dat ze slachtoffer worden van een zwart plasser)
Penny wise, pound foolish
Dit is een facet van een cultuur binnen een bedrijf.
De ondernemer moet zich realiseren dat een glas kraanwater weggeven of iemand van het toilet gebruik laten maken mogelijkheden biedt en geen beperkingen!
Naast de hospitalitydiensten verzorgen we ook diverse horecatrainingen.(zie training)
Maak het verschil met gemotiveerde en vriendelijke medewerkers!
Het gevoel dat uw medewerkers bij uw klant achterlaten dat is bepalend of deze klant vaker van uw organisatie gebruik gaat maken.
Uw produkt of dienst wordt niet enkel gewaardeerd op de eigenschappen hiervan, we gaan ervan uit dat dit in orde is.
Iedereen wil vriendelijk, correct en het liefst vrolijk behandeld worden, zonder uitzondering.
Daar wordt het verschil gemaakt!
Maas en Zaan laat u graag zien hoe u dit bereikt.
Wij zijn er voor alle bedrijven die kritisch naar hun organisatie durven te kijken.
We inventariseren, adviseren en coachen als het gaat om o.a.:
- klantvriendelijkheid
- bedrijfscultuur
- groeimogelijkheden
- arbeidsconflicten
- personeel
De bovenste laag van de organisatie is bepalend voor de bedrijfscultuur. Dit wordt tot in de onderste laag vertaald in het functioneren. Inspireren en motiveren moet dus van bovenaf komen, daar begint het!
Een goede bedrijfscultuur in alle lagen van uw bedrijf is daarom cruciaal. Dit is namelijk bepalend voor de uitstraling van uw bedrijf. Zodra de juiste ‘vibe’ in een bedrijf heerst, kan worden geschoold in o.a.klantvriendelijkheid.
Enkele mooie voorbeelden uit de praktijk.
-’Ik wil graag mijn zoon komen aangeven’ zegt een glimmende, trotse vader.
-’Legitimatie graag.’ zegt de hooghartige baliemedewerkster terug.
Een welgemeende felicitatie is het minste wat deze nieuwe vader mag verwachten van de ambtenaar van zijn gemeente.
-’Wij hebben geen kraanwater’ vertelt de ober met een stalen gezicht als een juffrouw haar medicatie met water wilt innemen.
(Waarschijnlijk worden de soepen met bronwater bereid?!)
-’Waar zit u op het terras?’ vraagt de ober spastisch als een mevrouw de weg naar het toilet vraagt.
(Waarschijnlijk bang dat ze slachtoffer worden van een zwart plasser)
Penny wise, pound foolish
Dit is een facet van een cultuur binnen een bedrijf.
De ondernemer moet zich realiseren dat een glas kraanwater weggeven of iemand van het toilet gebruik laten maken mogelijkheden biedt en geen beperkingen!
Naast de hospitalitydiensten verzorgen we ook diverse horecatrainingen.(zie training)
De mystery visiter of employee van Maas & Zaan geeft u zicht op de beleving van een 'neutrale' bezoeker en/of de de cultuur binnen uw organisatie.
We kijken kritisch naar alle facetten waar uw klant of uw personeel mee te maken krijgt.
Met de complete rapportage kunt u aan de slag om het maximale uit uw organisatie te halen.
Een korte omschrijving van onze mystery visit / employee vindt u hieronder in drie punten samengevat.
1. Intake; hier worden de aandachtspunten onderzocht, de doelstellingen bepaald, het inventariseren van de hardware(faciliteiten) en software(mensen), het uitleggen van de rapportage met eventuele aanvullingen door de ondernemer.
2. Visit onderdelen kunnen o.a. zijn de frequentie en de strategische momenten.
3. Terugkoppeling, mondelinge en schriftelijk rapportage, verbeterpunten, statistieken, aandragen van verbetermogelijkheden.
Wilt u meer weten, stuur dan een mail of neem telefonisch contact met ons op.
Deze afdeling is in het leven geroepen om uw organisatie volledig tegen het licht te houden. Om o.a. vastgeroeste patronen, bedrijfsblindheid en ontspoorde processen te traceren.
We gaan in 4 stappen te werk.
1.Visie (her)formuleren: welke doelgroep, welke besteding, etc.
2. Produkt keuze / presentatie.
3. Organisatie doorlichten:
a. Interne communicatie
b. Hiërarchie
c. Aansturing
d. Feedback
e. Functionerings gesprekken, wanneer worden mensen aangesproken en waar worden ze op afgerekend.
4. Onderzoek naar klanttevredenheid.
Wilt u meer weten, stuur dan een mail of neem telefonisch contact met ons op.
Trainingen/workshops.
Alle stappen die we doen in de richting van het opleiden van mensen in omgang met gasten of klanten, worden vanuit beleving, interactie, performance en tastbare communicatie gegeven. We nemen mensen mee in ervaren, voelen en begrijpen.
We slaan een brug naar bewust omgaan met persoonlijke inzichten, verantwoordelijkheden en de logische gevolgen van stappen die mensen wel of niet nemen.
- Workshop klantvriendelijkheid,
een dynamische, praktische workshop waarin alle facetten worden belicht.
Zelfreflectie in mijn rol/taken & bewust omgaan met gedrag en contact maken vormen de basis van deze workshop;
- wat zijn klantverwachtigen en welke beleving hebben ze, welke invloed heb ik daarop, hoe vertaal ik het gedachtegoed van mijn baas.
- hoe deal ik met situaties, klachten, met kritische klanten, met agressie, met concentratieverlies.
- hoe zorg ik dat er voor alle partijen het meeste uitkomt, win-win-win situatie.
Voor meer info mail of bel ons!
- Workshop Teambuilding / Communicatie,
Van eiland naar wij-land;
Na inventarisatie van de cultuur en structuur binnen de organisatie wordt er een workshop op maat gemaakt.
Er wordt uitgegaan van visie en missie van het bedrijf en met behulp van spel elementen en communicatievormen worden oude patronen doorbroken en nieuwe connecties gemaakt. Feedback en intervisie zijn hierin belangrijke onderdelen.
- On the Job Coaching,
Binnen de trainingen en het verloop hiervan, is het belangrijk om de getrainde vaardigheden en kennis in de praktijk te toetsen op toepasbaarheid .
We draaien mee op de werkvloer, sturen bij, steunen de medewerkers met feedback en enthousiasmeren de mensen binnen hun mogelijkheden.
De persoonlijke aandachtspunten die tijdens de training aan bod komen worden hier geëvalueerd en de mensen gecoacht op maximaal rendement.
- Basistraining Bediening(kennis, vaardigheden & beleving),
. Verwachtingspatroon gasten
. Materialen
. Bovenhandse draagtechniek
. Basis opdekken
. Praktijk opdekken
. Buffetten opbouwen en decoreren
. Inzetten en inlopen van gerechten
. Debarrasseren
. Plateautransport
. Debarrasseren met plateau
. klachtenbehandeling
. Wat schenk je in welk glas, met drankenkennis
. Serveren van wijn aan tafel
. Serveren van dranken, serveervolgorde, klaarmaken van drankenbestelling
. Lopen van een receptie, oefenen met plateau
. Persoonlijke hygiëne
- Basistraining Sociale Hygiene / HACCP.
- Wijnworkshop,
In 6 avonden de basis leggen voor het herkennen van gangbare druiven en
streken, bekend zijn met de etiketten en etiquette omtrent drinken plus het maken van wijn- & spijscombinaties.
Wilt u meer weten, stuur dan een mail of neem telefonisch contact met ons op.
Het continue proces voor het bewaken en beheren van kwaliteit en uitstraling op maat.
1. Menu A:
- 1,2 of 5 jarig contract,
- aanvang van contract Bedrijfsdoorlichting,
- Kick Off,
- elk kwartaal mistery visit & terugkoppelling,
- jaarlijkse basistraining klantvriendelijkheid,
- elke 2 maanden Elektronisch Pepmail,
- elke 6 maanden evaluatie, facts en figures,
- deskundig helpdesk ondersteuning tijdens loopduur.
1. Menu B:
- 1- ,2- of 5-jarig contract,
- aanvang van contract Bedrijfsdoorlichting,
- Kick Off,
- elke 2 maanden mistery visit & terugkoppelling,
- jaarlijkse basistraining klantvriendelijkheid & Masterclass,
- Elke 2 maanden Coaching On The Job,
- elke 2 maanden Elektronisch Pepmail,
- elke 6 maanden evaluatie, facts en figures,
- deskundige helpdeskondersteuning tijdens loopduur,
- coaching & begeleiding van management vraagstukken.
1. Menu A la carte:
Op maat gemaakt.
Wilt u meer informatie of heeft u een vraag mail dan naarinfo@maasenzaan.nl. Indien u Paul of Thom rechtstreeks wilt benaderen dan vindt u hierboven de gegevens.
Wie we zijn:Mede oprichter van Maas en Zaan, Thom Olschansky, heeft na jarenlange ervaring als trainer/coach een eigen methodiek en stijl ontwikkeld. Tot 1999 heeft hij internationale werkervaring binnen verschillende managementfuncties in de vijf sterren hotellerie en restaurants opgedaan tot 1999. In 2000 is hij overgestapt naar het geven van trainingen. Recent heeft hij o.a. klantvriendelijkheidstrainingen voor de Hema en Albert Hein gegeven, als maÎtre bij Las Palmas van Herman den Blijker gewerkt.
Compagnon Paul Jeurissen heeft jaren gewerkt in alle facetten binnen de horeca en is sinds 1997 oprichter en mede-eigenaar van Place Add, groothandel voor tafelaankleding voor de horeca. Door deze functie is hij op de hoogte van de laatste trends en verwachtingen binnen de horeca en haar klanten.
Centraal in onze traniningen staan energie, aandacht en plezier.
Onze trainingen moet je beleven en zijn moeilijk in woorden te beschrijven.
We nodigen u dan ook van harte uit voor een ‘Maas en Zaan’ beleving.